Veelgestelde vragen

Algemeen

  1. Is er internet op het park?
    Ja, op het gehele park is er een WiFi verbinding van KPN Hotspots. Per verblijfsaccommodatie krijgt u één gratis WiFi code voor één apparaat. Meer informatie over internet op Vakantiepark De Kuilart.
  2. Zijn huisdieren toegestaan?
    Per accommodatie, kampeerplaats of ligplaats is één hond tegen bijbetaling toegestaan. Verdere informatie leest u in ons hondenbeleid.
  3. Mag er op het park gebarbecued worden?
    Er mag gebarbecued worden, maar open vuren zijn niet verboden.
  4. Kan ik Vakantiepark De Kuilart met het openbaar vervoer bereiken?
    Ja, op 1 kilometer afstand zit bushalte De Galamadammen of kom met de trein en stap dan uit bij het treinstation Koudum-Molkwerum, 5 kilometer vanaf De Kuilart.
  5. Ik heb gereserveerd, wanneer betaal ik mijn verblijf?
    Na het reserveren van uw verblijf op De Kuilart ontvangt u een reserveringsbevestiging. Hierop staat aangegeven wat de totaalprijs van de reservering is en wat de precieze betalingstermijnen zijn. U kunt de betalingstermijnen gemakkelijk via IDEAL voldoen via Mijn Kuilart.
  6. Hoe werkt Mijn Kuilart?
    U kunt met uw e-mailadres en een eigen gekozen wachtwoord inloggen op Mijn Kuilart. Via Mijn Omgeving kunt u uw gegevens (zoals uw kenteken) aanpassen, alle reserveringsgegevens inzien en eventuele openstaande bedragen gemakkelijk via IDEAL voldoen.
  7. Ik verblijf niet op De Kuilart, mag ik dan wel gebruik maken van het zwembad?
    Zeker, tegen betaling mag u ook als niet gast gebruik maken van het zwembad. De entree kunt u betalen bij de receptie, mocht deze gesloten zijn dan kan het ook bij het restaurant.
  8. Mag ik gebruik maken van alle faciliteiten op De Kuilart als ik nog niet ben ingecheckt of al ben uitgecheckt?
    Ja, dit is geen enkel probleem. Let wel, u heeft voor het zwembad de toegangskaartjes wel nodig.

Accommodaties

  1. Wat zijn de wisseldagen?
    U kunt op maandag ofwel op vrijdag aankomen. U kunt per week boeken of een weekend of midweek reserveren. In de bouwvak is het alleen mogelijk om van vrijdag tot vrijdag te boeken. Kijk voor afwijkende periodes rondom de feestdagen bij onze accommodatie-arrangementen.
  2. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden ?
    -Inchecken: U kunt vanaf 16.00 uur inchecken en de receptie is tot 18:00 uur geopend. Komt u later dan 18:00 uur, neem dan even contact op met de receptie.
    -Uitchecken: U dient voor 10:00 uur uit te checken. Dit kan eventueel ook de avond ervoor, wij vragen u dan vriendelijk de sleutel in het daarvoor bestemde sleutelvak (bij de voordeur van de receptie) te werpen.
  3. Dienen wij een borg te betalen bij het huren van een accommodatie?
    U hoeft geen borg te betalen; wel dient u een eenmalige machtiging in te vullen t.w.v. € 100,-. Deze wordt alleen gebruikt bij schade of bij extra schoonmaak.
  4. Kan ik zien welke accommodaties nog beschikbaar zijn?
    Via ons online zoek en boek systeem kunt u in stap 1 onder aan de pagina voor voorkeursboeking (plattegrond) kiezen, hier worden dan alle vrije accommodaties getoond.

Kamperen

  1. Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen ?
    In het hoogseizoen zijn de wisseldagen op vrijdag en zaterdag. Buiten deze weken kan daar van afgeweken worden.
  2. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
    U kunt vanaf 13:00 uur op uw plek. U dient vóór 12.00 uur weer te vertrekken.
  3. Kan ik ook later uitchecken?
    Informeert u hiervoor tijdens uw verblijf bij de receptie. De meerprijs om tot 15.00 uur te blijven is € 5,00 en tot 18.00 uur € 10,00.
  4. Kan ik zien welke kampeerplaatsen nog beschikbaar zijn?
    Via ons online zoek en boek systeem kunt u in stap 1 onder aan de pagina voor voorkeursboeking (plattegrond) kiezen, hier worden dan alle vrije kampeerplaatsen getoond.
  5. Mag de auto op de kampeerplaats?
    Onze kampeerplaatsen zijn geheel autovrij, auto's dient u te parkeren op de daarvoor bestemde parkeerplaatsen.
  6. Hoeveel bijzettentjes zijn toegestaan?
    Er mogen maximaal twee kleine bijzettentjes bij staan, zolang dit op de plaats past. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden, u betaald wel voor extra personen € 6,75 per persoon per nacht, dit is incl. toeristenbelasting.
  7. Is een partytent toegestaan?
    Alleen grijze party koepel tenten zijn toegestaan, bijvoorbeeld de Coleman of de Bo-Garden.
  8. Is er een kabel tv-aansluiting aanwezig?
    Alle comfort en supercomfort kampeerplaatsen hebben een aansluiting voor digitale tv, geen analoog. Kijk voor meer informatie en praktische tips over digitale tv op De Kuilart.
  9. Hoe werkt het douchesysteem?
    Onze douches werken op een SEP-card systeem, deze kunt u met € 5,00 tegoed kopen bij de jachthaven betaalautomaat (bij het zwembad) of bij de receptie. Het opladen van de kaarten kan met contant geld in toiletgebouw 2, 3 en 4 of met een betaalpas bij de jachthaven betaalautomaat of de receptie. Resterend tegoed kunt u bij de receptie terug krijgen als u de kaart inlevert. 
  10. Mogen wij dagbezoekers ontvangen?
    Bezoek is uiteraard altijd welkom en dient zich aan te melden bij de receptie. Wij rekenen geen extra kosten voor dagbezoek, alleen € 4,00 voor het parkeren van de auto.
  11. Krijgen logees ook een zwembadkaart?
    Zeker, logees krijgen ook een zwembadkaart. Wilt u logees wel altijd aanmelden bij de receptie. Kosten zijn € 5,50 p.p.p.n. en € 1,25 toeristenbelasting p.p.p.n.
  12. Mag de jeugd ook komen kamperen?
    Kinderen tot 18 jaar zijn alleen toegestaan onder begeleiding van ouders en/of verzorgers.
  13. Kan ik mijn tent of caravan onbewoond achter laten op de camping?
    Als de gereserveerde kampeerplaats vrij is of vrij blijft, dan kan dat. Voor een onbewoonde nacht (zonder elektra) bedragen de kosten in het voor- en naseizoen €10,00,- per nacht.

Jachthaven

  1. Is er stroom en water aanwezig op de steigers?
    Op de meeste steigers is er een stroom- en watervoorziening. Op de nieuwe steigers kunt u betalen per € 1,00 met uw SEP-card en op de oude steigers kunt u betalen met € 0,50 munten.
  2. Hoe werkt het douchesysteem?
    Onze douches werken op een SEP-card systeem, deze kunt u met € 5,00 tegoed kopen bij de jachthaven betaalautomaat of de receptie. Het opladen van de kaarten kan met contant geld in toiletgebouw 2, 3 en 4 of met een betaalpas bij de jachthaven betaalautomaat of de receptie. Resterend tegoed kunt u bij de receptie terug krijgen als u de kaart inlevert. Het systeem van de SEP-card is een landelijk systeem en dan ook te gebruiken in meerdere jachthavens, voor locaties kunt u kijken op www.jachthavenbetaalkaart.nl.
  3. Mag je als passant in de haven ook gebruik maken van het zwembad?
    Zeker, passanten kunnen een voordelige dagkaart kopen bij de receptie zodat ook zij meerdere malen per dag het zwembad in en uit kunnen.
  4. Is er een mogelijkheid om een bijzettentje te plaatsen voor de kids?
    Wij hebben een speciaal trekkersveld vlak bij de ingang van de haven, hier mag u kleine tweepersoonstentjes plaatsen. U dient dit aan te melden bij de receptie of havenmeester en een sticker op de tent te plakken als betalingsbewijs.

Bootverhuur

  1. Heb ik een vaarbewijs nodig?
    U heeft geen vaarbewijs nodig bij onze verhuurboten.
  2. Vanaf welke leeftijd mag er een boot gehuurd worden?
    Vanaf 18 jaar mag u een boot bij De Kuilart huren.
  3. Dienen wij een borg te betalen bij het huren van een boot?
    U hoeft geen borg te betalen; wel dient u een eenmalige machtiging in te vullen t.w.v. € 250,-. Deze wordt alleen gebruikt bij daadwerkelijke schade of vermissing van inventaris.
  4. Mogen we met de verhuurboot op het IJsselmeer varen?
    Het is niet toegestaan om met boten van De Kuilart op het IJsselmeer te komen.

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en profiteer direct. U krijgt als eerste nieuwe aanbiedingen en u profiteert van acties exclusief voor abonnees:

Social media

Contact

  • Vakantiepark De Kuilart
  • De Kuilart 1
  • 8723 CG Koudum
  • T: 0514-522221
  • Bekijk op Google Maps

Openingstijden

Receptie
Maandag t/m Zaterdag van 09:00-12:30 en 13:00-17:00 uur