Interview Annelie, Wouter en Huub Bleckman

Hoe gaat het met jullie?
Goed. We hebben een mooi seizoen achter de rug. Na een drukke zomer waren we wel even toe aan rust. Inmiddels zijn wij alle drie lekker een weekje weg geweest en kunnen we weer met frisse moed de winter in!

Hoe bevalt het tot nu toe?
Het is nog steeds heel leuk! We hebben De Kuilart 1,5 jaar geleden overgenomen en nog steeds is elke dag anders en hebben we er plezier in. Inmiddels werken en wonen wij alle drie op het park. De samenwerking gaat goed. In het begin was het even wennen maar inmiddels hebben we een modus gevonden wat lekker werkt.

Wat vinden jullie het leukste?

Onze gasten een mooie vakantie bezorgen vinden wij leuk. Als wij een rondje fietsen dan zien we veel gasten genieten en het is mooi om te beseffen dat wij dat mogen faciliteren. Daarnaast is het ook leuk dat je in de winter tijd hebt om te investeren en het park nog een stukje mooier kunt maken.

Wat vinden jullie het moeilijkst?
Met de meeste feedback die wij krijgen willen wij het liefst zo snel mogelijk mee aan de slag gaan. Daarvoor willen wij investeren en waar nodig veranderingen doorvoeren. Alleen kost het tijd om het bedrijf dagelijks te managen en te leren kennen. Daarnaast kosten alle veranderingen/investeringen altijd drie keer meer tijd dan dat je van tevoren hebt ingeschat. Ondanks dat we dus niet alles in één keer kunnen doen en misschien ook niet in één keer goed doen, hopen wij dat iedereen (onze gasten en medewerkers) het vertrouwen in ons hebben en houden.

Waar zijn jullie het meest trots op?
Dat wij samen met een best grote ploeg medewerkers het toch weer voor elkaar hebben gebokst deze zomer. Wij krijgen vaak terug dat de medewerkers gastvrij zijn en behulpzaam. Die cultuur krijg je niet zomaar en wij zijn blij met de feedback die wij krijgen op dit gebied. We zullen zeker altijd aan onze gastvrijheid blijven werken. Daarnaast is het een mooi park wat prachtigs is gelegen en dat wij dat mogen aansturen is iets waar we ook trots op zijn.

Wat zouden jullie de volgend keer anders doen?
Wij hebben wel geleerd dat communicatie heel belangrijk is en dat iedere persoon een bericht anders op kan vatten. Voorheen bleven wij vaak met gasten heen en weer mailen terwijl het soms veel beter is iemand op de koffie uit te nodigen, even kennis te maken en het dan verder te bespreken. Wij willen dan ook iedereen oproepen die vragen aan ons heeft, dit kenbaar te maken. Dan kunnen wij voorstellen om samen even een kopje koffie te drinken.

Wat is verder het plan qua management?
Twee van ons blijven hier op De Kuilart en één gaat naar It Wiid. Wie blijft en wie naar It Wiid gaat weten wij nog niet. Grote kans dat het Wouter of Annelie wordt want Huub is hier vooral de horeca man en op It Wiid is het restaurant verpacht. We blijven eerst nog een jaar lang samenwerken op De Kuilart zodat iedere dit bedrijf goed kent en dan zullen we de keuze maken.

Wat zijn jullie van plan deze winter?
Deze winter gaat er best wel wat gebeuren. Begin november starten wij met een grondige verbouwing van de receptie. Waarbij de gehele entree van het park wordt heringedeeld en er daarnaast een nieuw slagboom systeem wordt geïnstalleerd met kentekenherkenning. Het tweede grote project is de start van het meerjarenplan om de haven compleet te vernieuwen. De damwand en steiger vanaf het restaurant tot en met het trekkersveld is al eerste aan de beurt. Verder wordt de tennisbaan vernieuwd, krijgt het stroomaansturingssysteem een update en er de vuilcontainers en vuilniswagen worden vervangen door perscontainers.

Wat zijn jullie van plan met De Kuilart?
We willen frictieloze vakanties faciliteren met veel beleving. Of met andere woorden het park zo inrichten dat het logisch en makkelijk werkt. Neem bijvoorbeeld de slagboom met kentekenherkenning. Straks kan een gast direct doorrijden naar zijn of haar plaats/accommodatie. Ook komen er op de nieuwe steigers meer stroompunten zodat het niet dringen is in het hoogseizoen. Dit zijn twee voorbeelden die vooral licht werpen op de praktische logistieke inrichting van het park. Aan de ander kant willen we zo veel mogelijk beleving bezorgen voor onze gasten. Smokey Sunday en het nieuwe recreatieprogramma met outdoor activiteiten zijn daar twee goede voorbeelden van die we dit seizoen hebben laten zien. Ons streven is dat de gasten onvergetelijke herinneringen over houden aan hun vakantie op De Kuilart. 

Ga naar home

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en profiteer direct. U krijgt als eerste nieuwe aanbiedingen en u profiteert van acties exclusief voor abonnees:

Social media

Contact

  • Vakantiepark De Kuilart
  • De Kuilart 1
  • 8723 CG Koudum
  • T: 0514-522221
  • Bekijk op Google Maps

Openingstijden

Receptie
Maandag t/m Zaterdag van 09:00-12:30 en 13:00-17:00 uur